Generations Tour

2007, augusztus 14. Három generációnyi humor, tudás, érdeklődés, és fárasztó poénok 4 emberbe öltve nekiindul, és 15 nap alatt megmutatja California és környékét. Videoban. Kirdasi project, igazi sztárvendégekkel Király Papával és a magyar amatőr fotós-underground élet hírhedt alakjával KirRoyallal. 2 naponta friss videók a történésekről. C'mon America!

Friss topikok

Linkblog

Ennyit érünk

My blog is worth $1,129.08.
How much is your blog worth?

2007.08.09. 23:42 Kir Royal

Előzmények

Ennek a mostani utazásnak az ötlete már egy évvel ezelőtt felvetődött, amikor Andris nem tudott velünk jönni az akkori amerikai körútra, amely a Sziklás-hegységtől a Yellowstone Parkon és Canyonlands-on át a Grand Canyonig tartott, és kiegészült a végén Las Vegas, San Francisco és Los Angeles meglátogatásával. (Néhány kép arról az utazásról a http://www.flickr.com/photos/denvertol_losangelesig/ oldalon látható.) Los Angelesben Papa régi barátja Berend T. Iván volt olyan kedves, és elkalauzolt bennünket, de kissé nehezményezte (persze a maga kedves, nagyon baráti módján), hogy az "öreget" otthon hagytuk. Így aztán mire hazaértünk, már meg is fogalmazódott bennem a terv: menjünk el 2007-ben újra Amerikába, csináljunk egy generációs túrát (nagyapa, apa, unoka), és nézzük meg most Kalifornia természeti szépségeit. Tisztában vagyok vele, hogy az Államokat szeretni nem egy comme il faut magatartás értelmiségi körökben, de a tavalyi út végképp meggyőzőtt - ha addig nem tudtam volna - hogy ezeket a természeti szépségeket látni kell, ha van rá módja az embernek.
A csapat azzal lett teljes, hogy Tordasi Peti sikeresen befejezte a jogi egyetemet, és jogosulttá vált a doktor Peti megszólításra, Király papát pedig úgy eltöltötte a nagyapai büszkeség ebből az alkalomból, hogy megajándékozta őt ezzel az úttal.
Az útvonal kialakításában a látnivalók feltérképezésén túl szerepet játszott Grek János bátyánk meghívása is, aki az óhazában (vagyis Magyarországon) járván sok kedves és vidám estét eltöltött a legidősebb Király társaságában, és folyton unszolta őt, hogy látogatná meg a kaliforniai Reddingben.
Augusztus 14-én helyi idő szerint fél egykor érkezünk Los angelesbe. Fölvesszük a kocsit, beugrunk egy kávéra Berendékhez, aztán megyünk tovább a Santa Barbara melletti Carpinteria városába. Másnap szinte végig a Csendes Óceán partján autózunk majd San Francisco-ig. Közben szeretnénk megnézni a Big Sur-nak nevezett vadregényes partrészt és Montereyben a 17 miles road-ot, amely az útikönyv szerint nagy látványosság. A következő napot San Francisco-ra szánjuk, ami még akkor is csak egy felületes ismerkedésre ad lehetőséget, ha a Golden Gate híd már az ezt követő napra marad, hisz arrafelé hagyjuk el a várost. Érintjuk a híres borvidék (Sonoma Valley és Napa Valley) alját, de elkerüljük Sacramento-t, Kalifornia állam fővárosát, és meglátogatjuk az aranyláz vidékét, Sutter Creek-et és Grass Valley-t. Estére már Grek János vendégszeretetét élvezzük majd Redding-ben. Még másnap is ott maradunk, rábíztuk, hogy csináljon valami olyan programot, amit csak egy helyi tud kitalálni. Remélem, nem lesz nagyon megeröltető, mert a következő napon egy hosszú úton a Lassen Peek érintésével (a St. Helen múlt század végi kitörését megelőzően ez volt az utolsó aktív vulkán az USA területén) Reno és Carson City következik. Másnap Bridgeport-i szállásunkról előbb Bodie-t, az elhagyott vadnyugati városkát keressük fel, aztán a Mono Lake érintésével irány a Yosemith Nemzeti Park. Visaliá-ban alszunk, amely jó kiindulópont a Sequoia vidék másnapi felfedezéséhez. Ridgecrest lesz az éjszakai pihenő helye, s innen indulunk a Death Valley meglátogatására, onnan pedig Las Vegasba. Ott aztán belevetjük magunkat az éjszakába (már ha ébren bírunk maradni), de persze csak a kiosztott zsebpénz erejéig (utcai hot-dog, jeges víz, esetleg fagylalt ...). A következő lesz az első nap, amikor nem kell korán kelni a feszes időbeosztás miatt. A Zion Nemzeti Parkra valószínűleg megint csak egy futó pillantást tudunk vetni, mint tavaly, de naplementére biztosan odaérünk a Bryce Canyon valamelyik nagyszerű kilátó pontjára. Az ezt követő napon Page és a Lake Powell érintésével autózunk a Grand Canyonig. Reggel még vetünk rá egy pillantást, aztán útnak indulunk a Joshuas Tree Nemzeti Park felé. Útközben egy darabig a 40 sz. úton haladunk, ami így önmagában nem mond semmit, csak akkor, ha tudjuk, ez volt a legendás Rout 66, a Chichago-ból Los Angelesbe vezető híres és sokszor megénekelt út. Másnap reggel, a Nemzeti Park meglátogatása után elindulunk Los Angelesbe, hogy utunk utolsó két és fél napját ott töltsük.

(Az eredeti mérethez kattints ide.)

Ez a terv legalábbis, aztán majd meglátjuk, hogy mit hoz a valóság.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Györesz 2007.08.13. 16:46:55

Jó utat a három királyoknak + 1 muskétás haverjuknak ( ez egy jó nagy képzavarosság), de aki tudja érti, elvégre én is király vagyok ...lányba.

Szóval mindent bele! Én baromira izgulok!

Anya (Tordasi)

voros tibor 2007.08.15. 15:56:43

sziasztok jo a terv legyen hozzá erőtök és jo időtök,további szép napot.tibi